لیست لوازم سفر به کربلا

لیست لوازم سفر به کربلا

لیست لوازم سفر به کربلا:

لیست لوازم سفر به کربلا،کربلا از جمله مهم ترین شهرهای زیارتی عراق و حتی می توانیم بگوییم گستره ی جهان است. مرقد مطهر امام حسین علیه‌ السلام و حضرت عباس علیه السلام، این شهر را به از جمله قطب های گردشگری مذهبی در جهان مبدل ساخته است. در طی سال شیعیان و محبان ائمه اطهار به منظور زیارت به سمت و سوی این شهر رهسپار می شوند. ولی در روزهای محرم و صفر به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی تعداد زائران به اوج خود می رسد!

عزاداری در ماه محرم هر سال با شکوه و عظمت بیشتری از سال پیش در این کشور برپا می شود و تجمع شیعیان و محبان اهل بیت در روز اربعین حسینی از جمله بزرگ ترین تجمع های مذهبی گستره ی جهان است. به همین دلیل ما مایل هستیم به شما نکاتی را در ارتباط با سفر به شهر کربلا و لوازم سفر به کربلا را خاطر نشان شویم‌. شاید که این گونه بتوانید سفری راحت تر و دلنشین تر پشت سر بگذارید.

 اطلاعات ضروری و حیاتی سفر به شهر کربلا را بدانید؛

  • اختلاف ساعت کشور عراق با ایران ۵/۱- ساعت است.
  • زبان رسمی کشور عراق؛ کردی و عربی می باشد.
  • واحد پول؛ دینار عراق است.
  • کد کشور عراق؛ ۹۶۴++.
  • شماره تلفن های ضروری؛

_ پلیس؛ ۱۲۲۱۰۴

_ آمبولانس؛ ۱۲۲

_ آتش نشانی؛ ۱۲۲۱۱۵

  • جهت رانندگی در خیابان؛ راست است.
  • فرودگاه بین المللی در کشور عراق وجود ندارد.

 بهترین زمان سفر به کشور عراق را بدانید؛

موقعیت آب و هوایی کشور عراق «به غیر از شمال این کشور» عمدتاً صحرایی می باشد. البته با زمستان هایی خنک و گاهاً سرد و روزهای تابستان گرم و سوزان. دمای هوا در روزهای تابستان در بیشتر قسمت های این کشور به چهل درجه سانتیگراد و در بعضی از مناطق آن به چهل و هشت درجه سانتیگراد می رسد. دمای هوا تنها گاهاً امکان دارد که در روزهای زمستان بالای بیست و پنج درجه رود و در موقعیت های روز میان پانزده الی نوزده درجه و در شب ها تا حد و حدود دو الی پنج درجه واقع می شود. مناطق کوهستانی شمال غالباً از زمستان هایی با روزهایی سرد به همراه بارش برف و باران برخوردار می باشد.

البته که گاهاً منجر به طغیان رودخانه ها خواهد شد. به گونه ای معمول و رایج بارندگی در این کشور اندک است. در بیشتر مناطق سالانه کمتر از دویست و پنجاه لیتر بارش وجود دارد. البته این بارش ها هم در اکثریت مواقع زمستان ها رخ می دهد. باران در روزهای تابستان به غیر از شمال کشور در کمتر مواقعی رخ می دهد. از آن سوی که این شهر از جمله شهرهای محبوب شیعیان می باشد، در تمامی روزهای سال زائران در راستای زیارت به سمت و سوی آن رهسپار می شوند. ولی در روزهای مقدس سال و خاص چون ایام عاشورا و تاسوعا، عیدها چون؛ عید قربان و حتی عید نوروز و عید غدیر شهر پر از زائران می شود.

بیمه و امنیت 

به گونه ای که دیگر جایی برای سوزن انداختن هم باقی نمی ماند. بهتر است بدانید که در این روزها غالباً قیمت هتل ها اندکی بیشتر از روزهای معمولی خواهد بود. به منظور در پیش گرفتن سفر به کربلا پیشنهاد می کنیم که به صورت کاروانی به آن جا روید. چرا که هم از نظر هزینه بهتر خواهد بود و هم بیمه و امنیت شما در کشور عراق تأمین می گردد. حال اگر که مایل هستید به این کشور بروید، در ابتدای امر ویزای خود را دریافت کنید تا در مرز کشور گرفتار موضوع کلاهبرداری نشوید‌! بگذریم بهتر است شما را با لوازم سفر به کربلا کمی بهتر و بیشتر آشنا کنیم. حال که شما اطلاعات جامعی در ارتباط با کشور عراق به دست آورید، قطعاً می توانید بهتر لوازم مورد نیاز را برای خود تهیه بنمایید.

 لوازم سفر به کربلا؛

در ابتدا ما به سمت و سوی چک لیستی خواهیم رفت که می توانید با بهره گیری از آن کوله بار خود را بررسی نموده و کم و کاستی های موجود را رفع و رجوع نمایید. توصیه می کنیم این چک لیست را ذخیره بنمایید تا قبل از حرکت به سمت و سوی شهر زیارتی کربلا بتوانید از کامل بودن وسایل تهیه شده اطمینان خاطر کسب کنید. علاوه بر این ها شما می توانید از فهرست بیان شده در راستای سفر به شهر زیارتی مشهد مقدس نیز بهره گیرید و نهایت لذّت را در طول سفر خود تجربه کنید.

  • فهرست لوازم سفر به شهرهای زیارتی؛

_ تهیه کوله پشتی و یا ساک مسافرتی مناسب و جادار.

_ لااقل تهیه ی دو دست لباس راحت. «لباس های راحتی و بیرونی»

_ لوازم شخصی و بهداشتی خود‌، همانند؛ مسواک، خمیر دندان، لیوان، صابون، لیف، شامپو، قاشق و چنگال.

_ مدارک شناسایی خود یعنی کارت ملّی و شناسنامه به همراه کارت بانکی و اندکی پول نقد در جای مناسب ساک‌.

_ تهیه ی مهر، تسبیح، صلوات شمار و کتاب های دعا و مفاتیح که دارای وزن کمی هم هستند. اگر وزن زیادی داشته باشد، شما را در طول سفر اذیت خواهد کرد.

_ به همراه داشتن چند عدد کیسه کوچک به منظور قرار دادن کفش ها و سایر وسیله های خود درون کیسه.

_ ملحفه، روبالشی، پتو مسافرتی، زیرانداز مسافرتی، حوله مسافرتی، صندلی مسافرتی‌. قطعاً که می تواند به شما در موقعیت های مختلف کمک نماید.

_ به همراه داشتن برخی از مُسکن ها و داروهایی که ممکن است در طول روز شما آن ها را مصرف کنید.

_ پاور بانک و هندزفری یا هدفون در راستای گوش فرا دادن به دعاهای صوتی و یا کتاب های معنوی.

_ اندکی خوراکی های سبک و مقوی همانند؛ آجیل و بیسکوئیت. شما می توانید برخی از غذاهای کنسروی که سریعاً فاسد نمی شوند را هم ببرید.

_ دمپایی، یک جفت کتونی راحت برای پیاده روی، عینک طبی و عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و کرم مرطوب کننده، دوربین عکاسی «به هنگام نیاز و وجود آن» از جمله دیگر لوازم سفر به کربلا هستند که می توانید با خود ببرید.

 بهتر است لباس مناسب را از خاطر نبرید!

براساس زمان سفر خود، امکان دارد شما با آب و هوایی متفاوتی مواجه شوید. ولی بهتر است سعی کنید قبل از حرکت خود را به خوبی آماده بنمایید‌. ترجیحاً بهتر است لباس گرم هم با خود به سفر ببرید. چرا که امکان دارد هوا در شب هنگام سرد و سوزناک شود. علاوه بر تمامی این ها، لااقل دو دست لباس با خود به همراه داشته باشید. یک دست لباس در راستای بیرون رفتن و زیارت حرم و یک دست لباس راحتی به منظور اقامت درون اقامتگاه خود.

 خوراکی ها، دارو و درمان و غذا!

نیاز نخواهد بود که لیست لوازم سفر به کربلا را مملو از خوراکی های رنگارنگ کنید. بهتر است خاطر نشان شویم که در هر شهری، مغازه و فروشگاه و سوپرمارکت در راستای تهیه مایحتاج ما وجود خواهد داشت و با هزینه ای کم، می توانید خوراکی های مدّنظر خود را خریداری کنید. به همراه داشتن خوراکی های زیاد، تنها منجر می شود که کوله پشتی سفرتان سنگین وزن تر شود. ولی در هر حال، داشتن مقدار کمی خشکبار، خرمای خشک، بیسکوئیت، می تواند در طول روز قند خون شما را در حد متعادل حفظ کند و مانع از گرسنگی در شما بشود. در واقع این موارد از جمله لوازم سفر به کربلا می باشند.

بهتر است خاطر نشان شویم که لازم است شما داروهای ضروری خود را به کربلا ببرید. ولی نیازی نخواهد بود که تمامی مُسکن های معمول چون؛ ژلوفن و استامینوفن و ایبوپروفن را در ساک سفری خود جای بدهید. علاوه بر تمامی این ها به همراه داشتن بخشی از داروها چون؛ آمپول مرفین و قرص و شربت متادون، استامینوفن کدئین در سفر حج ممنوع می باشد و منجر به ایجاد دردسر و گرفتاری برای شما خواهد شد. بنابراین لازم است شما از به همراه داشتن این موارد جداً خودداری کنید.

 وجود وسایل اضافی یعنی دردسر بیشتر!

با استناد به فهرست لوازم مورد نیاز سفر زیارتی که در ابتدای مطلب بدان اشاره نمودیم که چمدان و ساک سفری خود را بیش از حد و حدود سنگین ننمایید و تا جای ممکن سبک به سفر بروید. حال به همراه داشتن وسایل گران قیمت و زینتی هم می تواند برای دزدان کمی تحریک کننده به نظر برسد. بنابراین نهایتاً یک خاطره ای تلخ در گوشه های ذهن شما برجای خواهد گذاشت. پس بهتر است از به همراه داشتن جواهرات، ساعت های گران بها و زیورآلات غیر ضروری جداً امتناع ورزید.

 نگاهی ریزبینانه تر به لوازم سفر به کربلا؛

ما در ادامه مطلب کمی دقیق تر به لوازم سفر به کربلا خواهیم پرداخت. شهرهای زیارتی همانند کربلا و نجف در طول چند سال گذشته از منظر امکانات رفاهی رشد چشمگیری داشته اند‌. ولی به نقطه مطلوبی که بتواند جواب گوی پذیرایی از حدود بیست الی سی میلیون زائر اربعین حسینی باشد، دست نیافته است.

به سبب موقعیت امنیتی سال جاری در عراق حدالامکان گذرنامه خود را در پیاده روی به همراه داشته باشید‌. هرچند که کمتر رخ می دهد، ولی لازم خواهد بود. علاوه بر این ها اگر که شما قصد خرید بسیار از شهر کربلا را دارید، مقداری از پول خود را به دینار عراق تبدیل نمایید. چرا که خرید به ریال به علّت عدم آگاهی از جانب برخی از کسبه سخت خواهد بود. به همراه داشتن کفش مخصوص پیاده روی از جمله لوازم ضروری سفر به کربلا محسوب می شود.

خصوصیات یک کفش مناسب در راستای پیاده روی نه در قیمت و نه در شکل ظاهری آن نهفته است. بلکه یک کتانی یا حتی به همراه داشتن یک عدد دمپایی خوب، می تواند مناسب به نظر رسد. البته که کفش مناسب علاوه بر سبک وزن بودن و بهره مندی از یک کفی مناسب، نباید بیش از حد بزرگ باشد. به گونه ای که پای شما کاملاً داخل کفش رها باشد و آنقدر هم کوچک نباشد که انگشتان پای شما درون کفش احساس خفگی کند!

وسایل لازم (لیست لوازم سفر به کربلا)

  • گذرنامه خود را بردارید.
  • کارت شناسایی ویژه، «به واسطه ی دفتر زیارتی صادر می گردد.»
  • پول ایرانی و یا ارز، «با توجه به نیاز و خرید در طول سفر و از کشور عراق».
  • تهیه لباس متناسب با فصل.
  • مهر و تسبیح و کتاب دعای کوچک به همراه ساعت.
  • حوله دستی، حوله حمام و ملحفه تشک.
  • به همراه داشتن لیوان نشکن.
  • دستمال کاغذی و یا پارچه ای.
  • مسواک و خمیر دندان و شانه.
  • شامپو، صابون، پودر شوینده.
  • ناخنگیر ساده، نخ و سوزن و دمپایی.
  • داروهای تجویزی از سوی پزشک معالج‌.
  • کیف دستی، ساک مسافرتی و یا چمدان.
  • کیسه کوچک در راستای قرار دادن کفش ها.
  • تلفن همراه خود و پاور بانک و شارژر، دوربین عکاسی در صورت نیاز.
  • زیرانداز مسافرتی و صندلی مسافرتی و تشک مسافرتی.

از به همراه داشتن وسایلی چون لپ تاپ، تبلت و دیگر اشیا قیمتی بپرهیزید. وگرنه در راستای حفظ و نگهداری از آن ها، در زمان بازرسی و تسلیم به امکانات، به دردسر بسیاری خواهید افتاد. بهره گیری از کوله پشتی به منظور جا به جایی مختصر وسیله های شما راحت تر خواهد بود.

 تذکرات و یادآوری های مهم در طول سفر به کربلا؛

حال که شما با لوازم سفر به کربلا آشنا شده اید، بهتر است چند نکته را در راستای سفر به این شهر زیارتی خاطر نشان شویم؛

  • به همان شکل که ما هم می دانیم، کشور عراق در دهه های سپری شده و به خصوص در سه سال گذشته همواره با سختی ها و مشکلات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی ناشی از دخالت اشغالگران مواجه بوده است. بر اثر همین نابسامانی ها هم اکنون نظم و ترتیب مورد انتظار و متناسب با شخصیت این سرزمینِ مقدس وجود ندارد. با این حال در پی تلاش های مسئولین ایران هم اکنون در شهرهای زیارتی کربلا و نجف اشرف و جاده های ختم شده به مرز ایران آرامش نسبی وجود دارد.  پس نگران نبوده و اطمینان خاطر داشته باشید که نیروهای امنیتی ما در مراحل گوناگون سفر نظارت نسبی دارند.
  • بنابر تشخیص مسئولین کشور ما این روزها زائران ایرانی به صورت زمینی می توانند به عراق بروند و انجام سفرهای هوایی نیازمند مذاکرات و تجهیز و آماده سازی فرودگاه های عراق و به دنباله ی آن تأمین امنیت پرواز ها است. امروزه مدت سفر ۷ شب و ۸ روز است.
  • بهتر است خاطرنشان شویم که عزیمت به سایر شهرهای عراق چون کاظمین و سامرا و بغداد با صلاحدید مسئولین مربوطه امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر این ها در شهر نجف و کربلا زیارت مناطقی چون وادی السلام و طفلان مسلم با صلاحدید مسئولین مربوطه ممکن خواهد بود.

 توصیه های بهداشتی در ارتباط با سفر به شهر کربلا؛

لیست لوازم سفر به کربلا

بهتر است بگوییم که تنها به همراه داشتن لوازم سفر به کربلا مهم نبوده و نیاز خواهد بود که شما به برخی از توصیه های بهداشتی در ارتباط با سفر به کشور عراق مطلع باشید. ما در امتداد متن برخی از آن ها را به شما خواهیم گفت.

  • به هنگام وجود هرگونه ابهام و سوالی مراتب را به صورت حضوری و یا تلفنی از دفتر کارگزار زیارتی و یا روحانی گروه خود جویا شوید.
  • لازم است شما به تاریخ و ساعت و مکان حرکت اتوبوس که از سوی کارگزار شما اعلام می ‌شود توجه داشته باشید و در زمان ثبت نام با استناد به شرایط شغلی امکان عزیمت را مورد توجه قرار بدهید. چرا که تغییر تاریخ اعزام و افزایش و یا کاهش مدت زمان سفر امکان پذیر نخواهد بود.

 

  • شما مؤظف خواهید بود که از به همراه داشتن وسایل و اشیا ممنوعه امتناع ورزید و لوازم شخصی مورد نیاز خود را با استناد به مدت زمان سفر از پیش آماده نمایید.
  • بهتر است به منظور جابجایی وسیله های خود از ساک مسافرتی و یا چمدان محکم و قفل دار بهره گیرید و نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه و نام دفتر زیارتی و شهر خود را به حالت شفاف و روشن بر روی چمدان یادداشت نمایید.
  • به هنگام اعلام کارگزار زیارتی در موعد مقرر برای تزریق واکسن های ضروری اقدام نمایید و کارت واکسیناسیون خود را به همراه داشته باشید. برای ورود به عراق به همراه داشتن کارت واکسیناسیون اجباری خواهد بود.

 

  • شما باید در جلسه توجیهی که چند روز قبل از حرکت به واسطه کارگزار و مدیر راهنما برگزار می شود شرکت به عمل آورید و پیشنهاد ها و توضیحات و نکات مطرح شده در جلسه را همواره مدّنظر قرار بدهید.

نتیجه گیری لیست لوازم سفر به کربلا؛

دوستان عزیز ما در این مطلب از خود سعی نمودیم شما را با لوازم سفر به کربلا آشنا سازیم. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید به چه لوازمی در طول سفر نیاز خواهید داشت. هدف ما کسب آشنایی بیشتر در این زمینه بوده است. بهتر است در پایان خاطر نشان شویم که شما می توانید به منظور تهیه لوازم سفری مورد نیاز با ما در ویرا آراد گروپ همراه باشید. ما قطعاً سعی می کنیم بهترین ها را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *