لوازم مورد نیاز برای سفر

لوازم مورد نیاز برای سفر

از سخت ترین قسمت های یک سفر جمع و جور کردن لوازم مورد نیاز برای سفر است و هر فردی در طول عمر خود حداقل یکبار این تجربه را داشته که در زمان جمع آوری این لوازم دچار سردرگمی شود. شاید این اتفاق برای شما نیز به وجود آمده باشد که کمد خود را خالی کرده باشید و آن را درون ساک خود قرار داده اید اما بازهم متوجه می شوید که بسیاری از لوازم ضروری را همراه خود نبرده اید.

ما در این نوشتار قصد داریم شما را با لوازم مورد نیاز برای سفر آشنا سازیم و چک لیستی از این ابزار را در اختیار شما قرار دهیم.

اگر قصد دارید به مسافرت بروید اما اطلاعی در ارتباط با لوازمی که باید همراه خود داشته باشید ندارید بهتر است ما را تا پایان این نوشتار همراهی کنید.

اطلاعی در ارتباط با مهم ترین لوازم مورد نیاز برای سفر

با خواندن این نوشتار شما یک بار برای همیشه مشکل فراموش کردن لوازم مورد نیاز برای سفر را حل می کنید.

ما در ادامه برای شما لیست کاملی از وسایلی که شما در طول سفر به آن ها احتیاج دارید را در اختیار شما دوستان عزیز قرار می دهیم. توجه داشته باشید که بردن یا نبردن این لوازم اختیاری است و به مقصد سفر شما بستگی دارد می توانید آن را تغییر دهید، هرچند اطلاع ازاین وسایل خالی از لطف نیست.

بهتر است که قبل از سفر اطلاعات کاملی را در ارتباط با شهری که قصد سفر به آن را دارید داشته باشید برای نمونه از آب و هوا منطقه، مکانی که قرار است سفر خود را در آن بگذرانید زیرا این اطلاعات می تواند به انتخاب لوازم مورد نیاز شما کمک بسیاری کند.

مهم ترین وسایل سفر

از مهم ترین وسایلی که فرد در طول سفر باید به همراه داشته باشد می توان به مدارک شناسایی اشاره کرد که این مدارک شامل موارد زیر است:

کارت ملی

در صورتی که قرار است با وسایل نقلیه عمومی به سفر بروید حتما بلیط سفر را همراه خود داشته باشید.

در صورتی که قصد مسافرت خارج از کشور دارید وجود پاسپورت ضروری است.

پول نقد ( ترجیحا میزان پول نقدی که به همراه خود می برید سنگین نباشد از لحاظ امنیتی سعی کنید پول خود را در کارت اعتباری نگه داری کنید )

با توجه به شیوع بیماری کرونا و دیگر بیماری های واگیر دار برای ورود به کشورهای خارجی باید گواهی واکسیناسیون خود را به همراه داشته باشید.

در صورت مسافرت با ماشین شخصی بهتر است تمامی مدارک ماشین از جمله کارت سوخت، گواهینامه، کارت بیمه ماشین را به همراه داشته باشید.

افراد کارمند، بازنشسته جهت برخورداری از تخفیفات بهتر است کارت کارمندی خود را به همراه داشته باشند.

دفترچه بیمه، که در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده نماید.

 جمع کردن وسایل شخصی مهم برای مسافرت

انتخاب لباس به شرایط جغرافیایی محلی که قرار است سفر خود را در آن بگذرانید بستگی دارد، برای نمونه برای مسافرت به جنوب در فصل های سرد سال بهتر است با خود لباس پاییزه ببرید زیرا هوای این مناطق در زمستان نیز چندان سرد نیست اما در صورتی که قصد سفر به ارتفاعات زاگرس را در این فصل دارید بهتر است لباس های پشمی و گرم بسیاری را در چمدان خود قرار دهید.

 شیک بودن در سفر برای بسیاری از افراد مهم است و برای آن که بتوانید ترکیب های زیبا وگوناگونی را در سفر با شریک عاطفیتان تجربه کنید بهتر است چندین رنگ هماهنگ لباس را در چمدان خود قرار دهید . بازهم تاکید می کنم که انتخاب لباس به شرایط و موقعیت سفر شما بستگی دارد و بهتر است مطابق با اصول و فرهنگ آن منطقه پوشش خود را انتخاب کنید.

ما در ادامه به برخی از لباس های ضروری که در سفر به آن احتیاج دارید اشاره خواهیم کرد.

تی شرت آستین کوتاه و آستین بلند

1-لباس خواب

2-لباس زیر و جوراب

3-لباس راحتی

شلوار( بهترین شلوار برای سفرهایی چون کوهنوردی و پیاده روی شلوار کمر کشی است تا شما راحتی بیشتری در طول سفر داشته باشید.)

سویشرت و هودی

شال و روسری

کلاه و دستکش

کفش پیاده روی

کفش عادی

لوازم شنا( کلاه، دماغ گیر، عینک؛ گوش گیر از جمله لوازمی هستند که برای مسافرت به مناطق ساحلی بهتر است با خود داشته باشید)

دمپایی و صندل

کیف

کمربند

از دیگر لوازم مورد نیاز برای سفر می توان به وسایل بهداشتی اشاره کرد:

لوازم بهداشتی جزء آن دسته از وسایلی هستند که وجود آن ها لازم و حیاتی است و ارتباطی به مقصد سفر شما ندارد بهتر است این لوازم را در یک ساک جداگانه قرار دهید که در هر زمان که خواستید به آن ها دسترسی داشته باشید.

مسواک

سشوار

خمیر دندان

خلال و نخ دندان

دهان شویه

دستمال مرطوب

محلول ضدعفونی دست

گوش پاک کن

لوازم آرایش روزانه

شانه

اسپری

شامپو

لوسیون صورت و بدن

ضد آفتاب

کرم های مرطوب کننده

ناخن گیر

پماد سوختگی

دستمال کاغذی

حوله

لوازم بهداشتی

داروهای مورد نیاز  که شامل ویتامین، مسکن وقرص آسپرین هستند

تتراسایکلین

پنبه

در صورتی که دارای فرزند نوازد هستید بهتر است ساک مخصوص همراه با تمامی متعلقات از جمله

دستمال

پوشک

پماد سوختگی مخصوص پای کودک

کرم مرطوب کننده مخصوص کودکان

شیشه شیر

پستانک

روغن زیتون

شربت های مخصوص به نفخ

دستمال مرطوب مخصوص به کودکان

دماسنج کودک

وازلین

روغن بچه

شامپو بدن و موی مخصوص

کرم ترمیم کننده پوست کودک

و غیره

لوازم الکترونیکی ازدیگر لوازم مورد نیاز برای سفر است که شامل موارد زیر می شود:

وجود زندگی های ماشینی سبب شده است که فرد در طول سفر هم از آن ها استفاده نماید ما ادامه لیست جامعی از این وسایل را برای شما آماده کرده ایم که شما با توجه به نیاز خود می توانید از آن ها استفاده نمایید.

تلفن همراه که بهتر است در آن اپلیکیشن های کاربردی را نصب کنید.

لب تاپ

تبلت

شارژر گوشی و لبتاپ

دوشاخه تبدیل

دوربین عکاسی

پایه دوربین

پایه موبایل

چراغ قوه

هدفون

فلش و رم

آداپتور

پاور بانک

فیلم های مورد علاقه ای که تمایل در طول سفر آن ها را مشاهده کنید.

لیست کاملی از مخاطبین که در صورت نیاز با آن ها تماس برقرار کنید.

اطلاعات بانکی

لیست لوازم مورد نیاز برای سفر به طبیعت گردی

قشر جوان تمایل دارند که با دوستان خود به صورت گروهی سفرهای هیجان انگیز را تجربه کنند. همان طور که در جریان هستید در طبیعت امکانات محدود است و فرد باید آمادگی بیشتری برای این سفرها داشته باشد بهتر است در هنگام سفرهای این چنینی کوله پشتی خود را از لوازم ضروری که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم  پر کنید .

لباس مخصوص طبیعت گردی، این لباس ها قابلیت شستشو و خشک شدن راحت تری دارند و حجم کمتری را اشغال می کنند و در برابر سرما شدید از بدن محافظت می نمایند.

کفش مخصوص، کفش های مخصوصی هستند که پای شما را در طول سفر خسته نمی کند و راحتی بیشتری در مقایسه با دیگر کفش ها دارد.

چادر مسافرتی

زیرانداز مسافرتی

میزو مسافرتی

صندلی مسافرتی

کیسه خواب و زیرانداز مخصوص کیسه خواب

بالش بادی

چراغ قوه پیشانی و چراغ قوه دستی

چاقو چندکاره

قاشق و چنگال سفری

ژل آتش زنه

قطب نما و جی پی اس

پانچو ، که از خیس شدن لباس شما در مناطق بارانی جلوگیری می کند.

طناب، برای گذر از مناطقی که باید از طناب برای عبور و یا بالا رفتن استفاده کنید

دوربین شکاری

تصفیه کننده آب، در برخی مواقع و به ناچار باید از آب چشمه یا رودخانه استفاده کرد که محلول تصفیه کننده می تواند آب آشامیدنی باکیفیتی را برای شما آماده کند.

چندین مدل غذای کنسروی

بشقاب و ابلمه های سبک مخصوص

خوراکی های مورد نیاز در طول سفر

اگر با ماشین شخصی خود به سفر می روید بهتر است برای افراد خانواده خوراکی هر چند کوچک آماده کنید. توجه داشته باشید که در طول سفر بهتر است از غذاها و خوراکی های خانگی استفاده نمایید تا ریسک مسمومیت به حداقل برسد.

آب معدنی

آب میوه خانگی

آجیل

میوه

بسکویت

فلاسک چای

ساندویچ های خانگی که بسیار متنوع است و با توجه به ذائقه خود می توانید تهیه نمایید.

پفک و چیپس

شکلات

نان

از قرار دادن گوشت، مرغ و ماهی به مدت طولانی در ماشین خود داری کنید زیرا امکان فاسد شدن آن ها وجود دارد و هزینه ای که بابت خرید آن ها پرداخت کردیده اید سوخت می شود.

لوازم مورد نیاز سفر برای کودک

ناخن گیر مخصوص کودکان

گوش پاک کن

پتو بچه

زیرانداز تعویض کودک

بطری آب

فالسک آب جوش

حوله حمام

اسباب بازی

داروهای مخصوص از جمله قطره های موردنیاز آهن، ویتامین آ – د، شربت استامینوفون، شربت معده

سرلاک

از دیگر لوازم مورد نیاز برای سفر شخصی و خانوادگی می توان به صندلی مسافرتی، زیرانداز مسافرتی و میز مسافرتی اشاره کرد که امروزه جزء جدانشدنی سفرهای گردشی به شمار می آیند.

همانطور که می دانید محصولاتی چون میز مسافرتی، صندلی مسافرتی و زیر انداز مسافرتی مدل های مختلفی دارند که هر فرد می تواندبا توجه شرایط سفر خود مدل مورد نظر را استفاده نماید.

سخن پایانی

سفر به جاهای تفریحی و گردشگری و گاه کوهنوردی موجب می شود افراد تجارب بسیاری را به دست بیاورند و لحظات لذتبخشی را برای خود به ارمغان بیاورد. برای لذت بردن از یک سفر باید لوازم موردنیاز برای سفر به گونه ای انتخاب شود که شما در طول مسافرت بی نیاز به هر وسیله ای باشید.

ما در سطرهای بالا چک لیستی از لوازم مورد نیاز برای سفر را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دادیم که وجود همه آن ها در چمدان واجب و ضروری نیست و بهتر است مطابق با نیاز خود این لوازم را جمع آوری کنید هرچه کوله شما برای سفر سبک تر باشد قطعا سفری بهتر را تجربه خواهید کرد.

در صورتی که برای تهیه  لوازم مورد نیاز برای سفر دچار مشکل شدید می توانید به سایت آراد ویرا گروپ مراجعه نمایید و لیست کاملی از ابزار و لوازم که در طول سفر به آن ها نیاز دارید را در سایت آراد ویرا گروپ مشاهده نمایید و خرید خود را از این فروشگاه اینترنتی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *